Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı kasım ayında 22,3 milyar dolar oldu. Kimya sektörü ise kasım ayında en çok ihracat yapan ikinci sektör olarak 2,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek, toplam ülke ihracatından yüzde 13 pay aldı. Sektörün on bir aylık ihracatı ise 28 milyar doları aştı.
Kimya sektörünün kasım ayı ihracat rakamlarını değerlendiren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, “Kasım ayında kimya sektörümüz 2,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek tüm sektörler arasında en çok ihracat yapan 2’inci sektör konumunu korudu. Ülkemizin toplam ihracatından yüzde 13 pay aldık. Bu yıl Ocak-Kasım dönemi ihracatımız ise 28 milyar doları aştı. Başta Avrupa Birliği ülkelerinde devam eden küresel talepteki yavaşlama, enflasyon ile mücadele, faiz ve kur baskısı yanı sıra uzun bir süredir bakımda olan ve yeniden üretime başlayan petrokimya tesisinin ihracatımıza etkilerini görüyoruz. Bu zorlu koşullara rağmen hem aylık bazda hem de yıllık bazda ülke ihracatına en çok katkı veren ikinci sektörüz. On bir aylık ihracatımız 28 milyar dolar ile geçen yıla göre bir miktar üzerinde seyrediyor. Yılı pozitif tamamlamak için var gücümüzle çalışmaya ve sektörümüzü desteklemeye devam ediyoruz.” dedi.
EKONOMİ
17 Haziran 2026ŞİRKET HABERLERİ
17 Haziran 2026EKONOMİ
17 Haziran 2026GLOBAL HABERLER
17 Haziran 2026SPOR
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026FOTO GALERİ
17 Haziran 2026
1
Vestel 27 yıldır Elektrik-Elektronik sektörünün ihracat şampiyonu
618 kez okundu
2
“İhracattaki payımızı korumak yeşil dönüşümle mümkün”
426 kez okundu
3
Petlas, Lastik Sektörünün İhracat Şampiyonu!
405 kez okundu
4
ASAŞ 2024 Yılında da İhracat Şampiyonları Arasında
381 kez okundu
5
Alarko Carrier, İhracatta 12. Kez Zirvede!
333 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.